TICKETS BESTELLEN

1. Hoe bestel ik tickets voor een voorstelling?
Ga naar het menu “Tickets” en kies de voorstelling die je wilt bijwonen. Vervolgens voeg je deze toe aan je winkelwagen. Daar heb je de mogelijkheid te kiezen voor een specifiek aantal (voor als je opa’s, oma’s, ooms en tantes meeneemt). Nadat je de betaling hebt afgerond, ontvang je een bevestiging in je mailbox. Deze bevestiging geldt ook als toegangsbewijs. Let op: het is nog niet mogelijk om tickets te bestellen!

2. Hoe kan ik betalen?
Betaling gebeurt via iDeal (online internetbankieren). Dat is de meest gebruikte betaalmethode van Nederland én een veilige methode. Je rekent eenvoudig af via jouw bank. Het is niet mogelijk te betalen met creditcard, AfterPay of andere betaalmethoden.

3. Help! Ik zie geen bestelknop bij de voorstelling van mijn keuze.
Er zijn per voorstelling maar een beperkt aantal tickets beschikbaar. Als de bestelknop niet zichtbaar is, betekent het dat deze voorstelling is uitverkocht.

4. Kan ik tickets bestellen voor specifieke zitplaatsen in het openluchttheater?
Nee, dat is niet mogelijk. Voor aanvang van de voorstelling geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. De gasten vooraan in de rij hebben eerste keus in het kiezen van hun zitplaatsen. Gelukkig zit je nergens ‘ongelukkig’ op de tribune. Heb je echt een voorkeur? Zorg dan dat je op tijd aanwezig bent.

5. Moet iedereen een ticket kopen?
Ja, om de voorstelling bij te wonen heeft iedereen een ticket nodig, ongeacht leeftijd. Ook kinderen die eventueel op schoot worden genomen, dienen in het bezit te zijn van een eigen ticket. We raden af om met baby’s of hele jonge kinderen naar de voorstelling te komen.

6. Ontvang ik fysieke tickets thuis?
Ja, tot en met eind juni ontvang je fysieke tickets thuis, die dienen als toegangsbewijs. Als je kort voor de voorstelling een bestelling plaatst, krijg je de tickets niet meer toegestuurd en dient de bestelbevestiging of factuur in jouw mailbox als toegangsbewijs. Je tickets liggen dan bij de kassa van het theater.

7. Kan ik bestelde tickets wijzigen of terugsturen?
Eenmaal bestelde tickets kunnen niet meer worden ingewisseld voor geld. Wil je op een andere dag de voorstelling bezoeken? Soms is het mogelijk om te ruilen. Stuur hiervoor een e-mail naar kaartverkoop@toneelgroepdekern.nl. We laten je zo snel mogelijk weten of ruilen van voorstelling mogelijk is.

8. Ik heb geen bestelbevestiging of factuur via mail gekregen. Hoe kan dat?
Als veel mensen tegelijkertijd de site bezoeken en tickets bestellen, kan de verwerkingstijd wat langer zijn. Heb je na een uur nog geen bestelbevestiging? Check je spambox. Soms komt de bevestiging hier terecht. De factuur ontvang je nadat wij de bestelling handmatig hebben verwerkt. Deze ontvang je vaak binnen drie werkdagen. Heb je na drie werkdagen geen bestelbevestiging of factuur ontvangen? Neem contact met ons op via het contactformulier of via kaartverkoop@toneelgroepdekern.nl.

9. Kan ik tickets kopen aan de kassa?
Dat kan alleen als een voorstelling niet is uitverkocht. Als je online geen tickets meer kunt bestellen voor de voorstelling, zijn er ook geen tickets meer beschikbaar aan de kassa.

 

DE VOORSTELLING

 

1. Is Repelsteeltje en de blinde prinses geschikt voor alle leeftijden?
Ja, de jaarlijkse familievoorstelling is zoals altijd geschikt voor alle leeftijden. Echter, we raden (zoals elk jaar) af om met baby’s of hele jonge kinderen naar de voorstelling te komen. Er valt genoeg te zien en te beleven, maar de allerjongsten onder ons zullen de productie niet volledig begrijpen. De voorstelling bevat geen elementen die ongeschikt zijn voor jongere kijkers.

2. Wanneer gaat de poort van het theater open?
We openen een half uur vóór aanvang van de voorstelling onze theaterpoort. Vanaf dan mogen gasten plaatsnemen op de tribune en hun felbegeerde zitplek claimen. Heb je een specifieke voorkeur voor een bepaalde zitplek? Zorg dan dat je op tijd aanwezig bent.

3. Is er een pauze?
Ja, op ongeveer de helft van de voorstelling wordt een pauze ingelast en kan er op het horecaplein eten en drinken worden genuttigd.

4. Hoe kan ik in het theater betalen?
Je kunt op ons horecaplein en aan de kassa zowel contant als met PIN betalen.

5. Hoe lang duurt de voorstelling?
Repelsteeltje en de blinde prinses duurt ongeveer 2,5 uur exclusief pauze.

6. Is de voorstelling geschikt voor rolstoelgebruikers?
Ja, hiervoor worden specifieke plekken gereserveerd. Deze plekken dien je aan te vragen via “Contact”. Het kopen van een ticket is vereist, voor zowel de rolstoelgebruiker als een eventuele begeleider.

7. Wat als de voorstelling wordt afgelast?
We bidden jaarlijks tot de weergoden, maar feit blijft dat we in een openluchttheater spelen. Dat brengt risico’s met zich mee, voornamelijk m.b.t. het weer. Als tot overmaat van ramp de voorstelling wordt afgelast voordat deze überhaupt van start is gegaan, heb je recht op volledige restitutie van je aankoopbedrag. Stuur hiervoor een e-mail naar info@toneelgroepdekern.nl. Als de voorstelling wordt afgelast terwijl deze nog bezig is, heb je geen recht op restitutie. Dit is nog nooit voorgevallen.

8. Mag ik een paraplu meenemen?
Nee, het is niet toegestaan om een paraplu te gebruiken op de tribune van het openluchttheater i.v.m. het gezichtsveld van andere bezoekers. Bij twijfelachtig weer raden we aan om een regenjas mee te nemen.

9. Hoe zit het met de veiligheid tijdens de voorstellingen?
Er zijn vlak vóór, tijdens en na de voorstelling hulpverleners aanwezig met de juiste medische certificaten. Zij kunnen eerste hulp verlenen bij ongevallen. We hanteren zitplaatsen en houden gangpaden vrij in geval van evacuatie. Er is in en rondom het theater (on)zichtbare beveiliging. Kortom: je kunt onze voorstellingen veilig bijwonen!